۱۳۸۵/۱۲/۲۵


شماره‌ی چهاردهم هزارتو هم منتشر شد، با کُلی مطلبِ تازه درباره‌ی نشانه. من هم یکی نوشته‌ام، که اگه خواستید بخونید و نظرتون رو به‌ام بگید.

۱۱ نظر:

  1. سلام. نوشته را خواندم. شاد و لذت بخش، اما همزمان غمگین و رنج آور بود. اگر روزی یک کلوپ مازوخیستی باز کردید، مرا هم بی خبر نگذارید

    پاسخحذف
  2. :) عالی بود
    اول اینکه اگر کتاب فایدروس افلاطون را نخوانده اید بخوانید. شاید برایتان جالب باشد. برای من بود
    دوم اینکه به نظرم یک نوع کشمکش و گنگی یا شکلی از تضاد توی عشق هست که بعضی ها می بینندش و بعضی ها نه . شما این تضاد را دیده اید اما نه در معشوق. معشوق را به عنوان سوژه و فاعل در نظر نگرفته اید و مفعولش کرده اید. حالا اگر هم عاشق و هم معشوق سوژه باشند و هر دو این حس مازوخیستی را تجربه کنند چه؟ آیا از بار ابهام و سرگشتگی کاسته نمی شود؟ ... این شاید همان حالتی باشد که عاشق و معشوق یکی می شوند؛ هر دو عاشق، هر دو معشوق

    پاسخحذف
  3. اولی باریه که وبلاگتون رو می بینم

    همیشه فکر می کردم پرچم سفید نشانه ی تسلیمه ... پس چه جوری به دست یک معترض این پرچم رو دادید ؟!

    آیا این معترض ، معترضی تسلیمه یا من تا الان اشتباه فکر می کردم که پرچم سفید نشانه ی تسلیمه ؟!

    پاسخحذف
  4. سلام مانی.
    باشه.
    ;)
    ---
    سلام لیلا.
    موافقم با اینی که گفتی، ولی فکر کنم موقع ِ گفتن، هر کس فقط بتونه شرح ِ درون ِ خودش رو بده. ضمن ِ اینکه فکر نکنم، ابهام و سرگشتگی رو بشه کم کرد. البته شاید در نهایت یه چیز می‌گیم، ولی با دو مجموعه‌ی مختلف از کلمات. :)
    --
    سلام هیچکس.
    من فکر می‌کنم که سفیدی بیشتر نشانه‌ی «دعوت به صُلح» باشه (البته معنی ِ ذهنی‌ام اینه، نه معنی ِ واقعی ِ سفیدی -که وجود نداره-). و به نظرم، این اعتراضه که سفیده، و به سفیدی منجر می‌شه، نه تسلیم.

    و در نهایت فکر کنم، کنار ِ هم نشتستن ِ اون معنی ِ سرخ ِ اعتراض که در فرهنگِ ما نسبتا فهمیدنیه، با معنی ِ سفید ِ سازش و صلح، برام جالب بوده. شاید این تناقض (که شما هم به نوع ِ دیگه‌ای اشاره کردید) توجه‌ام رو جلب کرده باشه. اما به طور ِ کلی گمونم معمای خوبی برای اگرچه نه حل، بلکه توجه باشه: «نفی/رد/اعتراض»ی که منجر به «سفیدی/صلح/سازش/زندگی/...» می‌شه. می‌شه؟

    پاسخحذف
  5. khoondam :D kheili khoob bood :D kheili hayajanZade shodam. vagheAn doost daram ye chizi dar moredesh benvisam ke sahme khodamo be farhange almaan adaa karde basham :D vali heyf ke maale in harfaa nistam...

    پاسخحذف
  6. az jadvale valaesh aslan khosham naumad !kheili vazeh va kami kodakane bod !

    پاسخحذف
  7. عالی بود!عالی! الان فرصتش را ندارم بیشتر توضیح بدهم.اما بعدا برمی گردم!
    :)
    فعلاً رسیدن بهار مبارکتان باشد!

    پاسخحذف
  8. و سال نو مبارک!ا
    تندرست و شاد باشید

    پاسخحذف
  9. زياد عالي بود ، همان موقع كه خواندمش خيلي به نطرم معقولانه و با اشستدلالهايي درست بنا شده بود . آنقدر كه هيچي ندارم دربارش بگويم .
    پايدار باشي و هميشه بنويسي و هميشه به همين خوبي بنويسي و بيانديشي

    پاسخحذف
  10. سال نو مبارک. آرزوی شادکامی وموفقیت شما را در سال جدید دارم

    پاسخحذف